Skip to: site menu | section menu | main content

Currently viewing: Αρχική » Καθήκοντα - Αρμοδιότητες » Καθήκοντα-Αρμ. Σχολικών Συμβούλων

Καθήκοντα-Αρμοδιότητες Σχολικών Συμβούλων

Back to top

Αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/02 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1340/16-10-02)

1. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών συμβούλων (Άρθρο 7)

2. Έργο των Σχολικών Συμβούλων (Άρθρο 8)

3. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς (Άρθρο 9)

4. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων και τους Συλλόγους Διδασκόντων (Άρθρο 10)

5. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους Δ/ντές Εκπ/σης και Προϊσταμένους Γραφείων Εκπ/σης (Άρθρο 11)

6. Αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με άλλους φορείς (Άρθρο 12)

7. Ειδικές υποχρεώσεις των Σχολικών Συμβούλων (Άρθρο 13)

1. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών συμβούλων (Άρθρο 7)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Α/θμιας Εκπ/σης (προσχολικής αγωγής, ειδικής αγωγής και δημοτικής εκπ/σης) έχουν την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπ/κών μιας περιφέρειας που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια για επιστημονική έρευνα στο χώρο της Εκπ/σης και συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπ/κού έργου και των εκπ/κών των σχολείων της περιοχής τους.
2. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Β/θμιας Εκπ/σης έχουν την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπ/κών του αντίστοιχου κλάδου μιας περιφέρειας που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια για επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπ/σης και συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπ/κού έργου και των εκπ/κών των σχολείων της περιοχής τους.
3. Με εισήγηση του Προϊσταμένου του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης προς τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης ανατίθεται στους Σχολικούς Συμβούλους Δ.Ε. η γενική παιδαγωγική ευθύνη συγκεκριμένων σχολείων της έδρας τους ώστε όλα τα σχολεία να ανήκουν σε Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος έχει τη γενική παιδαγωγική ευθύνη. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Β/θμιας Εκπ/σης για τα σχολεία αυτής της παραγράφου κθω΄ς και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Α/θμιας Εκπ/σης για τα σχολεία της περιφέρειας ευθύνης τους έχουν τη γενική παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας των σχολείων που τους έχουν ανατεθεί. Σε νομούς που εδρεύει ένας μόνο Σχολικός Σύμβουλος αυτός έχει τη γενική παιδαγωγική ευθύνη σε όλα τα σχολεία.
4. Σε περίπτωση που μια περιφέρεια ευθύνης Σχολικού Συμβούλου είναι κενή, αναπληρώνεται προσωρινά ο ελλείπων Σχολικός Σύμβουλος από Σχολικό Σύμβουλο άλλης περιφέρειας που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων.
5. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Α/θμιας Εκπ/σης που έχουν έδρα στον ίδιο νομό, συνέρχονται σε κοινές συντονιστικές συσκέψεις για την εξέταση θεμάτων που αναφέρονται σε γενικότερα παιδαγωγικά προβλήματα των σχολείων του νομού, τον γενικότερο συντονισμό, συνολικά ή κατά γνωστικούς τομείς, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του έργου τους. Οι συσκέψεις αυτές προκαλούνται από τον αρχαιότερο στην υπηρεσία Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος και προεδρεύει.
6. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Α/θμιας Εκπ/σης έχουν την αρμοδιότητα της παιδαγωγικής καθοδήγησης προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας ή άλλων καινοτόμων προγραμμάτων αντισταθμιστικού χαρακτήρα τα οποία εφαρμόζονται στα σχοελία ευθύνης τους.
7. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Β/θμιας Εκπ/σης έχουν την αρμοδιότητα της καθοδήγησης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ.), η οποία εφαρμόζεται συα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ.), η οποία εφαρμόζεται στα Ενιαία Λύκεια και Τ.Ε.Ε. στα μαθήματα ειδικότητάς τους. Επιπλέον, οι Σχολικοί Σύμβουλοι οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την Π.Δ.Σ. και την Ε.Δ. έχουν για τα σχολεία γενικής παιδαγωγικής ευθύνης την υποχρέωση της παιδαγωγικής καθοδήγησης για την εύρυθμη λειτουργία τους.
8. Η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 5 του Ν.2986/2002.
9. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι υπάγονται στην οικεία Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης. Το έργο τους συντονίζεται και καθοδηγείται από τον προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.


2. Έργο των Σχολικών Συμβούλων (Άρθρο 8)
1. Στο έργο των Σχολικών Συμβούλων περιλαμβάνονται βασικά πέντε κύριες λειτουργίες. Ο Σχολικός Σύμβουλος:
α. Διαχειρίζεται στον τομέα της ευθύνης του την εκπ/κή πολιτική και υποστηρίζει την εφαρμογή των εκπ/κών καινοτομιών οι οποίες εισάγονται στην Εκπ/ση. Έχει ως αρμοδιότητα να γίνεται κατανοητό το περιεχόμενο και η φιλοσοφία των καινοτομιών για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή τους. Αποτυπώνει την εκπ/κή πραγματικότητα, επισημαίνει τις αδυναμίες της εφαρμογής και προτείνει λύσεις.
β. Ως προγραμματιστής του εκπ/κού έργου στην περιοχή ευθύνης του, προτείνει πρόγραμμα εφαρμογής των προγραμάτων σπουδών για τα μαθήματα της ειδικότητάς του ή φροντίζει για την εφαρμογή του προτεινόμενου από το Π.Ι. προγραμματισμού. Συγχρόνως παρακολουθεί και συντονίζει τον παραπάνω προγραμματισμό. Συμμετέχει στον προγραμματισμό του εκπ/κού έργου στα σχολεία ευθύνης του, ενθαρρύνει και καθοδηγεί τους εκπ/κούς και συνεργάζεται μαζί τους για την εφαρμογή του κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
γ. Ως επιμορφωτής των εκπ/κών αναλαμβάνει ο ίδιος πρωτοβουλίες επιμόρφωσης των εκπ/κών του κλάδου του στην περιοχή ευθύνης του. Συμμετέχει στα επιμορφωτικά προγράμματα των σχολών επιμόρφωσης καθώς και του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπ/κών (ΟΕΠΕΚ). Ενθαρρύνει, υποστηρίζει και καθοδηγεί τις ενδοσχολικές προσπάθειες επιμόρφωσης στα σχολεία αρμοδιότητάς του.
δ. Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπ/κού έργου και των εκπ/κών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Σκοπός εν γένει της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπ/σης είναι η επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπ/κού έργου, η παροχή βοήθεια και η αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπ/ση.
ε. Όταν ο Σχολικός Σύμβουλος διαπιστώνει ότι κάποιοι εκπ/κοί εμφανίζουν αδυναμία στην άσκηση εκπ/κού έργου, παράλληλα με τη σύνταξη της υπηρεσιακής έκθεσης, προτείνει να εφαρμοστεί πρόγραμμα επιμόρφωσης, αναλυτικά σε κάθε έναν από αυτούς. Η πρόταση γίνεται προς την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και έχει ως σκοπό να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη βελτίωση στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο από αυτούς τους εκπ/κούς.
2. Στο έργο του Σχολικού Συμβούλου βασικό στοιχείο είναι η συνεχής φροντίδα και υποχρέωση για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπ/κών, για υποστήριξη στις καθημερινές διδακτικές ανάγκες, για την ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, σύμφωνα με τις επιταγές της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής θεωρίας και διδακτικής μεθοδολογίας.
3. Τέλος ο Σχολικός Σύμβουλος, ενθαρρύνει την εφαρμογή νέωων αποτελεσματικότερων μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και τη χρήση σύγχρονων μέσων της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

3. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς (Άρθρο 9)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι συνεργάζονται με τους εκπ/κούς της περιοχής ευθύνης τους, ατομικά ή ομαδικά, με σκοπό την ομαλή πορεία της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης, καθώς και την προώθηση νέων, σύγχρονων διδακτικών μεθόδων. Βοηθούν τους εκπ/κούς και τους ενθαρρύνουν να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση επιμέρους προβλημάτων του σχολικού έργου, για τον εμπλουτισμό της σχολικής ζωής και την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπ/σης.
2. Ειδικότερα:
α. Στην αρχή του διδακτικού έτους οργανώνουν σε συνεργασία με το Δ/ντή Εκπ/σης συσκέψεις των εκπ/κών του κλάδου τους κατά σχολείο ή κατά ευρύτερες ομάδες σχολείων ή κατά γνωστικούς τομείς για τον προγραμματισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.
β. Παρακολουθούν τον αρχικό προγραμματισμό, παρεμβαίνουν διαμορφωτικά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και συζητούν σε συσκέψεις με τους εκπ/κούς τις αναγκαίες αναπροσαρμογές.
γ. Επισκέπτονται τα σχολεία της δικαιοδοσίας τους, δημόσια και ιδιωτικά και ενημερώνονται για το επιτελούμενο εκπ/κό έργο. Συζητούν τα ιδαίτερα προβλήματα, παρέχουν τις πααραίτητες οδηγίες και υποδείξεις και ενισχύουν νέες πρωτοβουλίες των εκπ/κών επιστημονικά και παιδαγωγικά αποδεκτές.
δ. Συγκαλούν τους εκπ/κούς της περιοχής σε συσκέψεις και οργανώνουν ενημερωτικά σεμινάρια, εκτός του ωραρίου διδασκαλίας του για να εκτιμήσουν τις αναγκαίες προσαρμογές, να συντονίσουν την ύλη και να εφαρμόσουν νέες μεθόδους. Στις παραπάνω συναντήσεις ενημερώνουν τους εκπ/κούς στα σύγχρονα επιστημινκά, παιδαγωγικά και διδακτικά θέματα. Η ενημέρωση μπορεί να γίνει και με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και παιδαγωγών.
ε. Ενημερώνουν για τη σημασία της σύγχρονης εκπ/κής τεχνολογίας και ενθαρρύνουν την εφαρμογή της εξασφαλίζοντας προϋποθέσεις εξοικείωσης.
στ. Παρακολουθούν ύστερα από ενημέρωση των εκπ/κών, διδασκαλίες και κάνουν τις αναγκαίες παρατηρήσεις και υποδείξεις σχετικά με τους τρόπους σχεδιασμού, οργάνωσης και πραγματοποίησης της διδασκαλίας.
ζ. Οργανώνουν οι ίδιοι ή αναθέτουν διδασκαλίες σε εκπ/κούς, τις οποίες παρακολουθούν υποχρεωτικά οι εκπ/κοί του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου των σχολείων με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών και την ενημέρωση στις σύγχρονες απόψεις της ψυχοπαιδαγωγικής θεωρίας και διδακτικής πρακτικής.
η. Προωθούν και ενισχύουν ερευνητικές προσπάθειες εκπ/κών για τη δημιουργία παιδαγωγικής και επιστημονικής κίνησης στην περιοχή τους και συνεργάζονται με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ιδιαίτερα σε θέματα πρακτικής άσκησης των φοιτητών και παιδαγωγικής έρευνας και επιμόρφωσης των εκπ/κών.
θ. Εξετάζουν, σε συνεργασία με τους εκπ/κούς, θέματα επίδοσης και αξιολόγησης των μαθημάτων. Καθοδηγούν τους εκπ/κούς σε θέματα που έχουν σχέση με την αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, τον τρόπο προφορικής ή γραπτής εξέτασης, τη διαμόρφωση των ερωτήσεων των εξετάσεων, τη διόρθωση των γραπτών και ό,τι άλλο αφορά την αξιολόγηση του μαθητή σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
ι. Καθοδηγούν τους εκπ/κούς για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας τους με τους γονείς και τους μαθητές, για την καλή συνεργασία τους ως μελών του Συλλόγου των Διδασκόντων και καλλιεργούν σ' αυτούς πνεύμα συλλογικής ευθύνης για τη λειτουργία του σχολείου.
ια. Σε κοινές συσκέψεις με τους εκπ/κούς, προβαίνουν σε απολογισμό του ετήσιου διδακτικού προγραμματισμού στο τέλος του διδακτικού έτους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την οργάνωση και λειτουργία των σχολείων.
3. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι φροντίζουν ώστε, κατά τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, μια ημέρα την εβδομάδα οι εκπ/κοί της ίδιας ειδικότητας να έχουν όλοι δύο τουλάχιστον διδακτικές ώρες κενές που να συμπίπτουν. Οι κενές αυτές ώρες χρησιμοποιούνται για συνεργασία με τον αντίστοιχο Σχολικό Σύμβουλο. Όταν δεν χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιούνται για συνεργασία ανάμεσα στους εκπ/κούς, για ενημέρωση γονέων, για εργασίες του σχολείου που τους έχουν ανατεθεί, για προσφορά υπηρεσίας στα εργαστήρια, για εξοικείωση με τα εποπτικά μέσα και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για εργασίες στη σχολική βιβλιοθήκη και άλλες συναφείς δραστηριότητες.

 4. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων και τους Συλλόγους Διδασκόντων (Άρθρο 10)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι συνεργάζονται με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων και τους Συλλόγους Διδασκόντων για όλα τα θέματα που έχουν σχέση με την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπ/κών, την εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών, το συντονισνό, τον προγραμματισμό και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
2. Ειδικότερα οι Σχολικοί Σύμβουλοι:
α. Μετέχουν σε κοινές συσκέψεις με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων και τους Δ/ντές Εκπ/σης και Προϊσταμένους Γραφείων για την εξέταση γενικότερων εκπ/κών θεμάτων μείζονος σημασίας. Την πρωτοβουλία αυτών των συσκέψεων μπορεί να έχει ο Προϊστάμενος του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ή ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος ή ο Δ/ντής Εκπ/σης ή ο Προϊστάμενος Γραφείου ή ο Δ/ντής του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση, εάν δεν μετέχει ο προϊστάμενος του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής καθοδήγησης, προεδρεύει ο αρχαιότερος στον κατέχομενο βαθμό Σχολικός Σύμβουλος ή Δ/ντής Εκπ/σης.
β. Ο Σχολικός Σύμβουλος μπορεί να συγκαλεί έκτακτες συσκέψεις των Δ/ντών των σχολείων της γενικής παιδαγωγικής ευθύνης του, ενημερώνοντας τα όργαν διοίκησης και το Σύλλογο Διδασκόντων.
γ. Συνεργάζονται με τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων με σκοπό τον προγραμματισμό των παιδαγωγικών συναντήσεων με το διδακτικό προσωπικό, την οργάνωση της επιμόρφωσής τους (ενδοσχολική επιμόρφωση), τις παιδαγωγικές συνεδριάσεις, τον προγραμματισμό και απολογισμό του έργου του σχολείου, τον εμπλουτισμό και τη λειτουργία των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών και λοιπών εξοπλιστικών μέσων, την εφαρμογή του προγράμματος σπουδών και γενικά την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος της αρμοδιότητάς του το οποίο ενδεχομένως παρακωλύει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί μόνο από το Δ/ντή ή το Σύλλογο Διδασκόντων. Η κατανομή των μαθημάτων και των τάξεων γίνεται με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή. Σε περίπτωση διαφωνίας το πρόβλημα αντιμετωπίζει ο Δ/ντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο.
δ. Συνεργάζονται με τους Δ/ντές των σχολείων, τους αξιολογητές - σχεδιαστές κάθε σχολείου καθώς και τους εκπ/κούς οι οποίοι διδάσκουν, για τη λειτουργία του προγράμματος Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
ε. Παρακολουθούν την εξέλιξη και καθοδηγούν την εφαρμογή της στον ειδικό τομέα του κλάδου τους. Έχουν την παιδαγωγική ευθύνη για την καλή λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα σχολεία γενικής παιδαγωγικής ευθύνης.

5. Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με τους Δ/ντές Εκπ/σης και Προϊσταμένους Γραφείων Εκπ/σης (Άρθρο 11)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι συνεργάζονται με τον Δ/ντή Εκπ/σης ή τον Προϊστάμενο του Γραφείου για κάθε θέμα που σχετίζεται με τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπ/σης, προκειμένου να υπάρξει παιδαγωγική - επιστημονική αλλά και διοικητική στήριξη της λειτουργία του σχολείου.
2. Ειδικότερα:
α. Εντός του μηνός Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται κοινή σύσκεψη όλων των Σχολικών Συμβούλων καθώς και των Δ/ντών Εκπ/σης και Προϊσταμένου του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης. Εξετάζονται σ' αυτές τα εκπαιδευτικά προβλήματα και προγραμματίζονται οι εκπ/κές δραστηριότητες για το διδακτικό έτος. Παρόμοιες συσκέψεις μπορεί να γίνονται κατά τη διάρκεια ή και στο τέλος του διδακτικού έτους.
β. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι στα πλαίσια της αρμοδιότητάς του, εάν επισημαίνουν προβλήματα διοικητικού χαρακτήρα, ενημερώνουν τα όργανα διοίκησης και εισηγούνται τις αναγκαίες ρυθμίσεις. Σε περίπτωση διαφωνίας τους αποφασίζει ο Προϊστάμενος του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ύστερα από έγκριση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης.

6. Αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων σε σχέση με άλλους φορείς (Άρθρο 12)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι συνεργάζονται με την υπηρεσία Σχολικής Υγιεινής, το Γραφείο Φυσικής Αγωγής, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και με τα θεσμοθετημένα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την αρτιότερη εκπλήρωση της αποστολής τους.
2. Ειδικότερα:
α. Οργανώνουν συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών, για την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τα προβλήματα αγωγής, μάθησης, συμπεριφοράς των μαθητών, καθώς και για την ενίσχυση και προαγωγή της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας. Οι παραπάνω συγκεντρώσεις γίνονται ύστερα από συνεργασία με τους Δ/ντές των σχολείων.
β. Ενισχύουν κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων του σχολείου με το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού συνεργάζονται με τις μαθητικές κοινότητες, τους συνδικαλιστικούς φορείς, τα όργανα λαϊκής συμμετοχής, τα άλλα εκπ/κά ιδρύματα, τους μαζικούς φορείς (Ο.Τ.Α., Συλλόγους Γονέων, πολιτιστικούς και επιστημονικούς συλλόγους κ.α.) ή επιστήμονες και άτομα αναγνωρισμένου κύρους, ανάλογα με τις υπάρχουσες δυνατότητες και τις τοπικές συνθήκες.

 7. Ειδικές υποχρεώσεις των Σχολικών Συμβούλων (Άρθρο 13)
1. Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους οι Σχολικοί Σύμβουλοι του νομού σε κοινές συντονιστικές συσκέψεις τους καταρτίζουν ενιαία συνοπτική έκθεση, στην οποία επισημαίνονται τα γενικότερα προβλήματα που έχουν ανακύψει κατά την άσκηση του εκπ/κού έργου στο νομό, καταγράφονται οι ελλείψεις και οι ανάγκες της εκπ/σης και προτείνονται τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπισή τους. Η έκθεση αυτή αποστέλλεται στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης - Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και κοινοποιείται στο Δ/ντή Εκπ/σης και στον Προϊστάμενο του Γραφείου Εκπ/σης.
2. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι στο τέλος κάθε διδακτικού έτους καταρτίζουν προσωπική έκθεση για την άσκηση του επιστημονικού, ερευνητικού και αξιολογικού έργου τους, στην οποία καταγράφονται οι πρωτοβουλίες και δραστηριότητές τους, επισημαίνονται τα ιδιαίτερα προβλήματα που παρατηρήθηκαν και διατυπώνονται προτάσεις σχετικές με τα προγράμματα, τα σχολικά βιβλία, τις μεθόδους διδασκαλίας, την εκπ/κή τεχνολογία, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, την Ενισχυτική Διδασκαλία καθώς και για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη βελτίωση της εκπ/σης. Η έκθεση αυτή λαμβάνει υπόψη της την "αυτοαξιολόγηση" του εκπ/κού έργου των σχολείων. Οι εκθέσεις όλων των Σχολικών Συμβούλων υποβάλλονται στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης.
3. Ειδικότερα οι Σχολικοί Σύμβουλοι:
α. Παρακολουθούν τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών, των εργαστηρίων και τη χρήση των εποπτικών μέσων. Δίνουν οδηγίες για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς τους συνεργαζόμενοι με το Δ/ντή, το διδακτικό προσωπικό και τις μαθητικές κοινότητες, κατά περίπτωση και διατυπώνουν υποδείξεις για τον εμπλουτισμό ή τη συγκρότησή τους.
β. Αναλαμβάνουν διδασκαλίες μαθημάτων και πρακτικών ασκήσεων στις επιμορφώσεις των εκπ/κών.
γ. Ενημερώνονται άμεσα από τη Δ/νση Σπουδών του ΥΠΕΠΘ μέσω του Τμήματος Διοίκησης της Περιφερειακής Δ/νσης για τις εγκυκλίους και λοιπές διαταγές του ΥΠΕΠΘ και φροντίζουν για την εφαρμογή τους στα σχολεία, στα πλαίσια της αρμοδιότητάς τους.
δ. Συμμετέχουν στις επιτροπές των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, όπου αυτό απαιτείται και συνεργάζονται με τα αρμόδια όργανα για τη συγκρότηση των προβλεπόμενων ομάδων.
ε. Συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά συμβούλια όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία.
στ. Παρακολουθούν την εξέλιξη του προγράμματος της διδακτέας ύλης και συντονίζουν την πορεία της. Η παρακολούθηση και ο συντονισμός γίνεται με την ευθύνη των Σχολικών Συμβούλων και την υποστήριξη εκπ/κών οι οποίοι διδάσκουν κάθε μάθημα. Οι Δ/νσεις και τα Γραφεία Εκπ/σης συγκεντρώνουν τα στοιχεία από τα σχολεία και τα θέτουν υπόψη της παραπάνω ομάδας Σχολικών Συμβούλων και εκπ/κών οι οποίοι τα αξιολογούν. Οι παρατηρήσεις της παραπάνω επιτροπής, με ευθύνη των οργάνων διοίκησης, αποστέλλονται στα σχολεία και λαμβάνονται υπόψη στον παραπέρα προγραμματισμό της διδασκαλίας.
ζ. Συμμετέχουν στη διαδικασία αναβαθμολόγησης των γραπτών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία.
4. Οι κατά περίπτωση αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι, ανάλογα με τον κλάδο, έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική εποπτεία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ. Συνεργάζονται και καθοδηγούν το έργο τόσο των αποκεντρωμένων υπρεσιών του νομού, ήτοι των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, των Κέντρων Συμβουλευτικής - Προγραμματισμού, των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, όσο και των περιφερειακών αντιστοίχων, ήτοι των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, των Περιφερειακών Κέντρων Στήριξης και Εκπ/κού Σχεδιασμού, των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπ/σης. Η συνεργασία των αρμόδιων Σχολικών Συμβούλων με τις παραπάνω υπηρεσίες γίνεται υπό την εποπτεία και καθοδήγηση του οικείου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης.

 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ δ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ