Αποθετήριο Θετικών Εμπειριών Γονέων
Το “Αποθετήριο Θετικών Εμπειριών” δημιουργήθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης με έναν κεντρικό, βαθιά κοινωνικό στόχο, καθώς μέσα από τις θετικές μαρτυρίες και τις εμπειρίες των γονέων επιχειρείται να αναγνωριστεί δημόσια το ανεκτίμητο έργο των εκπαιδευτικών μας.
Θεωρούμε ότι είναι ένας θεσμός τιμής που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργήσει ως θετικός καταλύτης στην κοινωνία. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η προβολή της προσπάθειας και της αφοσίωσης και των εκπαιδευτικών θα έχει μια κυματοειδή επίδραση, ξεκινώντας από την ενίσχυση του ηθικού των ίδιων των εκπαιδευτικών, επεκτεινόμενη στην εκπαιδευτική κοινότητα (γονείς και μαθητές/τριες) και, εν τέλει, επηρεάζοντας θετικά την αντίληψη της ευρύτερης κοινωνίας.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Αρχικά για τους εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η άμεση αναγνώριση του θετικού αντίκτυπου που είχαν σε ένα παιδί ή μια οικογένεια είναι η πιο ισχυρή μορφή ηθικής επιβράβευσης και πηγή κινήτρων. Η δημόσια προβολή ενισχύει την αίσθηση του σκοπού και την αυτοεκτίμηση, στοιχεία ζωτικής σημασίας για ένα απαιτητικό επάγγελμα.
Για τα παιδιά (μέσω της κυματοειδούς επίδρασης), καταγράφονται πολλά οφέλη όταν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς τους να εστιάζουν στα θετικά και να εκφράζουν εκτίμηση, υιοθετούν την ίδια θετική στάση, η οποία είναι κρίσιμη για να να εμπιστευτούν τους/τις εκπαιδευτικούς τους και να αναπτύξουν θετική σχέση με τη μάθηση. Η παρατήρηση της θετικής αναγνώρισης καλλιεργεί στα παιδιά τις αξίες της εκτίμησης προς τον
συνάνθρωπο (εκπαιδευτικό, συμμαθητή) και της ευγνωμοσύνης, θεμελιώδη στοιχεία για την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Η εστίαση στα φωτεινά σημεία του σχολικού περιβάλλοντος βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν έναν θετικό τρόπο για να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ζωής τους.
Τέλος, για τους γονείς και την κοινωνία ευρύτερα. Όταν εστιάζουμε στα θετικά, ενισχύεται η εμπιστοσύνη προς το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και έτσι καλλιεργείται στην πράξη η σχέση Σχολείου-Οικογένειας η οποία είναι απαραίτητη για την επιτυχία των παιδιών. Οι
μαρτυρίες που καταγράφονται αναδεικνύουν πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που εμπνέουν οι οποίες μετατοπίζουν τη δημόσια συζήτηση στην αξία της προσπάθειας και στην προσφορά.
Κάθε ιστορία που θα διαβάσετε είναι μια επιβεβαίωση ότι η εκπαίδευση χτίζεται πάνω στην αφοσίωση, την υπομονή και την αγάπη.
Έχω να πω τα καλύτερα για τη φροντίδα στο νηπιαγωγείο. Ένα μεγάλο μπράβο στη νηπιαγωγό μας που βοήθησε το παιδί μου να γίνει πιο κοινωνικό και δεκτικό σε νέες καταστάσεις.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ. Μακάρι πολλοί εκπαιδευτικοί να ακολουθούσαν το παράδειγμά σας.
Αν το σχολείο και η κοινωνία μας διέθεταν ανθρώπους με την ποιότητα της δασκάλας μας, ο κόσμος θα ήταν καλύτερος για το παιδί μου και για όλους μας.
Σας παρακαλώ να παραμείνετε ο εαυτός σας! Έχετε την απεριόριστη εκτίμησή μας.
Παρόλο που ανέλαβε εν μέσω πανδημίας, η εκπαιδευτικός προσέγγισε τον γιο μου με υπέροχο τρόπο. Έκανε το μάθημα κατανοητό και κέρδισε αμέσως την αγάπη και την εμπιστοσύνη του.
Θα ήθελα να μπορών να αναφέρω ονομαστικά την δασκάλα μας για το εξαιρετικό έργο της.
Η εκπαιδευτικός οργάνωσε υπέροχες γιορτές για τους γονείς, δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις. Δίδαξε στο παιδί μου την αγάπη, τον σεβασμό και την αξία της οικογένειας, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις.
Λυπάμαι που δεν θα σε έχουμε δασκάλα του χρόνου. Βοήθησες το παιδί μου να αγαπά και να σέβεται. Μόνο καλά λόγια έχω να πω.
Η δασκάλα αγκάλιασε με πολλή αγάπη το παιδί μου στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, βοηθώντας το να κατακτήσει τις βασικές γνώσεις με όμορφο και ομαλό τρόπο.
Εύχομαι το χαμόγελο να σας συνοδεύει πάντα στο δύσκολο έργο σας!
Η δασκάλα έδωσε κίνητρο στο παιδί μου με ένα συμβολικό δώρο στην αρχή της χρονιάς. Η εξαιρετική της οργάνωση εμπνέει τους μαθητές και εμάς τους γονείς, δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα μάθησης.
Ευχαριστώ θερμά τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινά με μεράκι και χαμόγελο για τα παιδιά μας!
Η δασκάλα τήρησε πλήρως τις υποσχέσεις της για την προετοιμασία του παιδιού μου ενόψει Γυμνασίου. Με δράσεις και διαγωνισμούς, βοήθησε το παιδί μου να προοδεύσει μαθησιακά και να μάθει να συνεργάζεται αρμονικά με τους συμμαθητές του.
Ευχαριστώ πολύ την εκπαιδευτικό για όσα έχει προσφέρει στην κόρη μου και στα υπόλοιπα παιδιά. Ελπίζω να συνεχίσει έτσι μέχρι να τελειώσουν το Δημοτικό.
Η νηπιαγωγός οργάνωσε μια αξέχαστη γιορτή για τη μητέρα, γεμάτη συγκίνηση και εκπλήξεις. Περάσαμε υπέροχα μαζί με τα παιδιά μας, δημιουργώντας αναμνήσεις που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. Το ευχαριστώ είναι λίγο!
Ευχαριστώ πολύ που αγαπάς και φροντίζεις τα παιδιά μας. Είσαι ό,τι καλύτερο και εύχομαι να σε έχουμε πάντα κοντά μας.
Η εκπαιδευτικός διαχειρίστηκε με ηρεμία και κατανόηση μια σκανταλιά της κόρης μου, αφιερώνοντας προσωπικό χρόνο. Στήριξε και εμένα ως μητέρα, βοηθώντας μας να ηρεμήσουμε και να βγούμε πιο δυνατές από αυτή την εμπειρία.
Η στάση σας στις δύσκολες στιγμές χαράσσεται ανεξίτηλα στη μνήμη παιδιών και γονιών, πολύ περισσότερο από κάθε μάθημα. Σας ευχαριστούμε!