Αποθετήριο Θετικών Εμπειριών Γονέων
Το “Αποθετήριο Θετικών Εμπειριών” δημιουργήθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης με έναν κεντρικό, βαθιά κοινωνικό στόχο, καθώς μέσα από τις θετικές μαρτυρίες και τις εμπειρίες των γονέων επιχειρείται να αναγνωριστεί δημόσια το ανεκτίμητο έργο των εκπαιδευτικών μας.
Θεωρούμε ότι είναι ένας θεσμός τιμής που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργήσει ως θετικός καταλύτης στην κοινωνία. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η προβολή της προσπάθειας και της αφοσίωσης και των εκπαιδευτικών θα έχει μια κυματοειδή επίδραση, ξεκινώντας από την ενίσχυση του ηθικού των ίδιων των εκπαιδευτικών, επεκτεινόμενη στην εκπαιδευτική κοινότητα (γονείς και μαθητές/τριες) και, εν τέλει, επηρεάζοντας θετικά την αντίληψη της ευρύτερης κοινωνίας.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Αρχικά για τους εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η άμεση αναγνώριση του θετικού αντίκτυπου που είχαν σε ένα παιδί ή μια οικογένεια είναι η πιο ισχυρή μορφή ηθικής επιβράβευσης και πηγή κινήτρων. Η δημόσια προβολή ενισχύει την αίσθηση του σκοπού και την αυτοεκτίμηση, στοιχεία ζωτικής σημασίας για ένα απαιτητικό επάγγελμα.
Για τα παιδιά (μέσω της κυματοειδούς επίδρασης), καταγράφονται πολλά οφέλη όταν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς τους να εστιάζουν στα θετικά και να εκφράζουν εκτίμηση, υιοθετούν την ίδια θετική στάση, η οποία είναι κρίσιμη για να να εμπιστευτούν τους/τις εκπαιδευτικούς τους και να αναπτύξουν θετική σχέση με τη μάθηση. Η παρατήρηση της θετικής αναγνώρισης καλλιεργεί στα παιδιά τις αξίες της εκτίμησης προς τον
συνάνθρωπο (εκπαιδευτικό, συμμαθητή) και της ευγνωμοσύνης, θεμελιώδη στοιχεία για την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Η εστίαση στα φωτεινά σημεία του σχολικού περιβάλλοντος βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν έναν θετικό τρόπο για να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ζωής τους.
Τέλος, για τους γονείς και την κοινωνία ευρύτερα. Όταν εστιάζουμε στα θετικά, ενισχύεται η εμπιστοσύνη προς το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και έτσι καλλιεργείται στην πράξη η σχέση Σχολείου-Οικογένειας η οποία είναι απαραίτητη για την επιτυχία των παιδιών. Οι
μαρτυρίες που καταγράφονται αναδεικνύουν πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που εμπνέουν οι οποίες μετατοπίζουν τη δημόσια συζήτηση στην αξία της προσπάθειας και στην προσφορά.
Κάθε ιστορία που θα διαβάσετε είναι μια επιβεβαίωση ότι η εκπαίδευση χτίζεται πάνω στην αφοσίωση, την υπομονή και την αγάπη.
Το παιδί μου έχει μια ιδιαίτερα υποστηρικτική δασκάλα στη Β’ Δημοτικού. Του εμπνέει τη θετική στάση προς τη μάθηση και του διδάσκει ήθος και παιδεία, επεκτείνοντας την εκπαίδευση και εκτός της αίθουσας.
Ευχαριστούμε πολύ τη δασκάλα μας για την υποστήριξη και τα μαθήματα ζωής που προσφέρει στα παιδιά μας.
Είναι χαρά να βλέπω το παιδί μου να κινείται με άνεση στο σχολείο. Το πρωτάκι μου έχει «υιοθετηθεί» από μαθητή της έκτης που το βοηθάει, δείγμα του κλίματος αγάπης και αλληλεγγύης που επικρατεί.
Ευχαριστούμε πολύ το σχολείο μας που μας στηρίζει και μας έχει αγκαλιάσει.
Το παιδί μου περνάει όμορφα και νιώθει αποδοχή, αναφέροντας συχνά τις δασκάλες του. Οι εκπαιδευτικοί κατανοούν την ανάγκη του για συγκέντρωση και συνεργάζονται μαζί μας για να το βοηθήσουν ουσιαστικά στην τάξη και το σπίτι.
Ευχαριστούμε θερμά τις δασκάλες μας για την προσοχή και τη φροντίδα που δείχνουν στα παιδιά μας.
Ο δάσκαλός μας αφιερώνει χρόνο για δημιουργικές ασκήσεις που προάγουν τη φαντασία του παιδιού μου. Επέδειξε ανθρώπινη στάση σε θέμα υγείας που προέκυψε, ενώ η διεύθυνση εξασφαλίζει την ασφάλεια και την τάξη στο σχολείο.
Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά για την πολυετή προσφορά τους και να δηλώσω τυχερή που το παιδί μου φοιτά στο συγκεκριμένο σχολείο.
Όταν η κόρη μου δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί μετά από ασθένεια, οι ναηπιαγωγοί συνεργάστηκαν άψογα μαζί μας. Η νηπιαγωγός της τραγούδησε ένα νανούρισμα για να την ηρεμήσει, δείχνοντας τέτοια τρυφερότητα που έκανε το παιδί μου να αγαπήσει ξανά το σχολείο.
Σας ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας. Πέρα από τη στήριξη στα παιδιά, βοηθάτε και εμάς να μεγαλώσουμε και να γίνουμε καλύτεροι γονείς.
Η δασκάλα παρενέβη άμεσα όταν το παιδί μου αρνήθηκε να πάει σχολείο λόγω άγχους. Επικοινώνησε μαζί του τηλεφωνικά, το εμψύχωσε και του μετέφερε ότι οι συμμαθητές του το περιμένουν, καταφέρνοντας να αλλάξει τη διάθεσή του.
Η εμπειρία μου είναι θετική, νιώθω ασφάλεια για το παιδί μου. Πιστεύω στη βιωματική μάθηση, τις τέχνες και την επαφή με το περιβάλλον, καθώς έτσι γνωρίζει καλύτερα τον τόπο του.
Η δασκάλα βοήθησε το παιδί μου να ξεπεράσει τη ντροπαλότητά του, δίνοντάς του ρόλο στη θεατρική παράσταση. Με την καθοδήγησή της, ο γιος μου στάθηκε με αυτοπεποίθηση στη σκηνή, κάτι που δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα κατάφερνε.
Σας ευχαριστούμε που διακρίνετε το ταλέντο και τη μοναδικότητα σε κάθε παιδί, βοηθώντας το να ξεπεράσει τους φόβους του.
Όταν η κόρη μου χτύπησε στο διάλειμμα, η αντίδραση των δασκάλων ήταν άμεση. Την φρόντισαν με στοργή, ενημέρωσαν εμάς ψύχραιμα και δεν την άφησαν στιγμή μόνη της μέχρι να φτάσουμε, δείχνοντας πραγματικό νοιάξιμο.
Σας παρακαλώ να συνεχίσετε να στέκεστε δίπλα στα παιδιά μας με την ίδια ευαισθησία και ανθρωπιά.
Ο γιος μου δυσκολευόταν στην ανάγνωση, αλλά ο δάσκαλος αφιέρωσε προσωπικό χρόνο στα διαλείμματα για να τον βοηθήσει. Η υπομονή και η ενθάρρυνσή του έκαναν το παιδί μου να πιστέψει στον εαυτό του και να βελτιωθεί αισθητά.
Σας ευχαριστούμε θερμά που δεν παραιτείστε ποτέ από κανένα παιδί και δίνετε σε όλα την ευκαιρία να ανθίσουν.
Ο διευθυντής είναι πάντα προσιτός και ανοιχτός σε διάλογο. Ακούει με προσοχή τους προβληματισμούς μας για τα παιδιά και δίνει άμεσα λύσεις, δημιουργώντας ένα κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας σε όλο το σχολείο.
Σας ευχαριστούμε που διοικείτε το σχολείο με ανθρωπιά, όραμα και διάθεση για προσφορά.