Υποθετικά θέλουμε να καταχωρίσουμε τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) της Δ΄ τάξης του σχολείου. Έστω ότι κατά τη φετινή σχολική χρονιά έχουμε τις ακόλουθες περιπτώσεις:
Α. Ένα αγόρι που υποστηρίζεται μόνο από τον εκπαιδευτικό της τάξης
Β. Δυο αγόρια με παράλληλη στήριξη
Γ. Ένα κορίτσι με υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).
Δ. Ένα κορίτσι με ιδιωτική παράλληλη στήριξη
Ε. Σημαντικό αφού ολοκληρώσουμε τις επιμέρους καταχωρίσεις Α-Δ τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να περαστούν συγκεντρωτικά στον πίνακα της πρώτης γραμμής της λίστας («Συγκεντρωτικά Στοιχεία μαθητών/τριών με ΕΕΑ»):
Ξεκινάμε την καταχώριση ανά κατηγορία:
Α. Η υποστήριξη μόνο από τον εκπαιδευτικό της τάξης είναι η δεύτερη γραμμή της λίστας, η οποία έχει συνολικά 9 γραμμές (η τελευταία γραμμή – που δε φαίνεται στη φωτογραφία – είναι η επιλογή «Κατ’ οίκον»). (οι γραμμές αυτές αναφέρονται σε άλλους οδηγούς ως φόρμες ή πίνακες)
Οπότε η καταχώρισή μας :
Β. Συνεχίζουμε με την παράλληλη στήριξη (πέμπτη γραμμή της λίστας):
Οπότε η καταχώρισή μας :
Όπως παρατηρούμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα, τα δυο παιδιά υποστηρίζονται από 11 ως 20 ώρες την εβδομάδα, που σημαίνει ότι το καθένα δεν έχει αποκλειστικά τον δικό του εκπαιδευτικό ΠΣ (σε αυτή την περίπτωση θα επιλέγαμε ωράριο 21+). Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι τα δυο αυτά παιδιά υποστηρίζονται από έναν εκπαιδευτικό ΠΣ.
Γ. Ακολουθεί η καταχώριση για την υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), στην έκτη γραμμή της λίστας. Το παιδί υποστηρίζεται πλήρως (ωράριο 21+):
Οπότε η καταχώρισή μας :
Δ. Απέμεινε η καταχώριση για την ιδιωτική ΠΣ («Με ειδικό βοηθό που διαθέτει η οικογένεια», στην όγδοη γραμμή):
Οπότε η καταχώρισή μας :
Κι εδώ το ωράριο υποστήριξης είναι 21+.
Ε. Ολοκληρώσαμε τις επιμέρους καταχωρίσεις. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει τώρα να περαστούν στον συγκεντρωτικό πίνακα στην πρώτη γραμμή της λίστας («Συγκεντρωτικά Στοιχεία μαθητών/τριών με ΕΕΑ»):
Στον πίνακα αυτόν περνιούνται μόνο μαθητές με γνωμάτευση. Συνολικά έχουμε πέντε παιδιά (τρία αγόρια και δύο κορίτσια), τα οποία κατανέμονται ως εξής:
Επισημάνσεις :
- «Μαθητές/μαθήτριες που έχουν περισσότερες από μία μορφές υποστήριξης καταχωρίζονται κατά προτεραιότητα στην μορφή υποστήριξης που υποδεικνύει η γνωμάτευση τους». Αυτό σημαίνει ότι αν, για παράδειγμα, υπάρχει μαθητής/μαθήτρια που έχει παράλληλη στήριξη και ταυτόχρονα μπαίνει κάποιες ώρες και στο Τμήμα Ένταξης, θα δηλωθεί ΜΟΝΟ στην παράλληλη στήριξη.
- Στο συγκεκριμένο παράδειγμα περιγράφεται η διαδικασία καταχώρισης σε κάποιο Δημοτικό, επειδή εκεί οι περιπτώσεις είναι – αναλογικά – περισσότερες. Τα Νηπιαγωγεία, στο δικό τους περιβάλλον, θα επιλέξουν στο κελί “ΤΑΞΗ” την τιμή “ΠΡΟΝΗΠΙΑ-ΝΗΠΙΑ”.